1 februari - ny månad

Ny månad var det då, så fort Januari har gått. Känns helt sjukt!

Skolan som vanligt, kan ju inte säga något om den.
Var och hämtade min bok på biblo, hade reserverat den. Det är Heroin Diaries av Nikki Sixx, hade hoppats att boken var på svenska men som jag misstänkte så var den på engelska. Jag har gett mig fan på att jag ska läsa den fast den är på engelska.
Jag har det tungt med engelska eftersom att det aldrig har varit mitt bästa ämne så allt som har med engelska att göra känns bara tungt. Men nu jävlar! Jag känner mig faktiskt duktig och ännu duktigare kommer jag känna mig om jag verkligen läser hela boken.

Beskrivning om boken:
I en av de mest unika missbruksbiografierna som någonsin publicerats delar Mötley Crües ledare Nikki Sixx med sig av sina fängslande dagboksanteckningar. Då Mötley Crüe var som störst och befann sig på toppen av deras karriär, fanns det ingen drog som Nikki Sixx tvekade att använda. Han befann sig dagar i sträck i en kokain och heroinbaserad dimma och han upplevde "toppar" som var toppen och dalar som drog honom ända ner till botten. Under dessa år så skrev han flitigt och öppenhjärtigt dagbok som avslöjar stunder av eufori och glädje men också om stunder av paranoia och ångest.

Vi får följa Nikkis fullständigt fängslande och gripande dagbok under de år då han föll till den absoluta botten - för att fatta det tappra beslutet att resa sig upp och börja leva igen.

Dagboken kompletteras med nyskrivna träffande kommentarer från dem som var där samt från Nikki Sixx själv.

Jag ska sätta mig och börja läsa den, ska bli se om den är lika bra som alla säger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Carolina Isaksson