20 april



Jocke, 4år, studerar fascinerad sina testiklar där han sitter i badkaret. Till slut lyfter han blicken mot sin mor och frågar: Mamma, är det där min hjärna?
- Inte än, min älskling, svarar hon. Inte än …


Det var två personer som hette Fjolle och Stolle som var uppe i fjällen och stal renar. Efter dagens slit så satt dem vid lägerelden och drack lite hembränt dem hittat. Efter ett tag så frågar Fjolle:
- Du, inte tål väl du mygg?
- Jo visst tål jag mygg.
Så dem satt där och diskuterade fram och tillbaka några timmar om hur dem tålde mygg eller inte. Till slut så slog dem vad om en ren, att Stolle skulle vara fastbunden över natten vid en dvärgbjörk alldeles naken. Sagt och gjort, Stolle blev fastbunden och Fjolle gick och la sig i tältet för att sova. På morgonen när Johan stack ut huvudet från tältet så såg han Stolle hänga alldeles livlös, det enda som höll honom uppe var repet runt midjan.
- Vad var det jag sa, du tål ju inte mygg!
Från Stolle hördes det ett stönande:
- Visst tål jag mygg, men det är ju den jädra renkalven som har diat mig hela natten...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Carolina Isaksson