25 mars - sjukdomen som tog ditt liv

Detta inlägg kommer handla om min kusin Jens som dog dagen innan han skulle fylla 1år.

Du kämpade mot din sjukdom i nästan ett år.
Även fast jag var så liten när du föddes så kommer jag ihåg din  blick. Det var inte en sån där blick som en bebis har. Man såg i dina ögon att du inte var frisk.
Jag tyckte det var jobbigt att hälsa på mina kusiner när en av dom bara låg i en en säng med en massa slangar kopplad till sig. Jag kommer ihåg att ditt huvud var väldigt stort jämfört med kroppen. Det var ju för att ditt tumör satt i hjärnan..
Du var så liten så du hade inte ens en chans mot sjukdomen.
Jag hann aldrig lära känna dig, men du är ändå en av mina kusiner och det kommer du alltid att vara.

Jens Isaksson Nordberg
Född: 25 mars 2003
Död: 24 mars 2004

Jag kommer ihåg dagen när mina mamma ringde till skolan och sa att jag var tuvngen att fara hem.
Det var då min kusin hade dött.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Carolina Isaksson