igår,

 

Jag skrev aldrig igår, hade aldrig tid eftersom vi skulle se film hela kvällen.

Jag vaknade kl 8 efter att mamma väckte mig eftersom att jag skulle till optikern i stan kl nio. Jag åt frukost och sen fixade jag mig. For in till stan, tydligen har jag dålig syns så om jag skulle ha glasögon skulle jag se dubblet så bra som jag ser nu. Så jag var tvungen att prova massa bågar, man blev ganska less efter ungefär tio stycken olika bågar. Men till slut hittade jag två par som jag var nöjd med, det var två betala för en. Dom kommer om ungefär om tre veckor eller något sånt. Så då blir jag en glasögonorm, men hellre det än att vara blind. Efter stan så for jag och mamma och handlade. När vi kom hem från coop så åt jag lite, och sen blev det datan och att vänta på frida. Frida kom till mig vid 16 ungefär, satt oss vid datan och fixade hennes blogg blandannat (
http://fridddaa.blogg.se/) Satt där i ungefär två timmar tills vi skulle äta, det blev tacopaj. Efter maten då så kom ju Linn L, Linn G skulle också komma men eftersom hon var tvungen att åka buss och frida ändå skulle hämta sina kläder så betämmde vi oss för att fara på ica maxi oxh köpa glass och godis. Så först hämta vi upp linn g å sen hämtade frida sina grejer, sen bar det av till ica maxi. Där blev det en texas peccccan och godis. När vi var på väg ut från maxi så kommer en kille gående mot oss vart vi står, jag och killen får ögonkontakt. Och sen säger linn l: DET DÄR SÅG MAN CAROLINA! Killen som jag hade ögonkontakt med vänder sig om och kollar eftersom han hör vad min kompis har sagt. Iallafall så åkte vi hem och kollade på film, eller vi satt oss vid datan en stund. Sen vid nio så började vi se bring it on 3, sett den ett par gånger tidigare men eftersom frida inte sett den så såg vi den. Linn l for hem vid tjugo i tio eftersom hon inte skulle sova hära. Vi såg vidare på filmen till ungefär tjugo över tio eftersom att jag och frida skulle följa linn g till bussen eftersom att hon heller inte skulle sova här. När jag och frida kom hem igen till mig då så tjockade vi oss i lite glass medans vi såg klart bring it on 3. Sen efter vi sett klart bring it on 3 så började vi se alvin och gänget, det är faktiskt en ganska gullig film fast det är en barnfilm. Jag somnade som vanligt dära vid tolv, fast jag försökte hålla mig vaken men det gick inte så bra. Frida fick se klart filmen själv, det är inget ovanligt på våra filmkvällar. 


Idag!
Jag och frida vaknade ett par gånger eftersom att min mobil ringde tre gånger dära vid sju på morgonen. Fast vi gick först upp kl 10.40 eftersom vi inte kunde sova bort hela dan. Vi ska ju till Pajala och Övertåne i helgen och spela fotboll och bussen går kl 15 idag och ingen av oss hade packat. Jag hoppas iallafall att jag inte har glömt något.
Men efter att vi vaknade så gick vi upp och åt frukost, te, macka och smörgåstårta som inte alls var nå god. Efter att  vi ätit så bröjade jag packa lite smått och fixa min mp3 eftersom jag inte kan vara utan musik i helgen. Frida for hem vid 12, så blev själv sen. Packad ihop allt jag skulle ha med mig, matchtröjor, matchstumpor osv osv. Stressade eftersom jag trodde klockan var jätte mycket men insåg att den inte var det. Så jag tog det lugnt ett tag innan jag åt lite tacopaj igen. Nu sitter jag här och tar det lugnt eftersom att bussen går om en halv timme och min mamma kommer och hämtar mig om en kvart. Nu ska jag ta på mig en tjocktröja och ett par sockar för jag håller på att frysa ihjäl eller iallafall nästan. Ni kommer att höra mer av mig senare på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Carolina Isaksson