helgen.

Nu ska jag berätta om helgen i övertåne och pajala med laget!

Vi for till övertåne, alltså lördag. Vi skulle träffas kl 15 på badhusparkeringen i Gammelstad, eftersom att vi skulle åka buss därifrån. Gick och satt mig i bussen, längst bak med frida, linn och linn. Vi hade kul hela resan till övertåne, det var ju inte så tyst men det var kul iallafall. När vi kom fram till övertåne så körde vi fel, men till slut hittade dom till campingen där vi skulle bo. Som tur fick jag sova i samma stuga som frida, linn, linn och elin. Vi hamnade i "24an" som vi kallade det. Vi gjorde oss klara för matchen, sen blev det dags att fara och spela match mot övertåne. Vi förlorade med 1-0, men aja. Det gick iallafall bra för oss. 

Sen efter matchen duschade vi och åt tacos. Efter maten gick vi till ''26an'' som vi kallar det, alltså nummert på stugan som några ur laget sov i. Där satt vi och tog det lugnt, snackade massa. Sen vid halv tolv kanske, var vi tvungen att gå och lägga oss, men istället drog vi alla till ''24'' ett tag, men då kommer tränarna och sa att vi var tvungen att lägga oss nu, om vi skulle orkar spela match imorgon. Fast det var egentilgen meningen att dom från "23an" tror jag det var skulle komma till oss. Men efter som att tränarna nyss hade varit där så blev det inte så. Vi i "24an" satt och snackade tills 02.00 då det var någon som knackade på vårat fönster, vi trodde först det var nån tränare men det var inte det. Det var nämligen caroline. Men vi fortsatte snacka till 04.00 då vi betämde oss att gå och lägga oss. 

Sen kl 09.00 så kom alla och väckte oss, trötta som vi vara så gick vi ut och åt frukost. Sen återstog det bara att st'da stugan, och sen fara därifrån. Vi for inte till pajala direkt utan vi åkte till en fors som jag inte kommer ihåg namnet på. Efter att ha varit dära och gått omkring så fortsatte vi vår resa mot pajala. När vi kom till pajala så byte vi om för match, och valde vilken mat vi skulle äta efter matchen. Då när matchen startade kl 13.00 så gick allt bra, vi vann med 1-0. Efter matchen duschade vi och gjorde oss klara för att äta på "tre kroner" som resturangen hette. Alla fick sin mat fort men jag, frida och caroline fick sitta och vänta på våran mat, så när dom hade ätit färdigt fick vi våran mat. Lite dåligt men det gjorde inget. På vägen hem sov jag eftersom vi hade ju varit vaken till 4 och sen spelat match, inte det bästa ska jag säga.

Jag, efter dusch

Frida, Linn, Elin & Lisa 



Jag, Linn & Frida


Linn & jag

Jag, Linn & Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Carolina Isaksson